سینی فینگرفود

فینگر فود


سفارش و خرید انواع فینگر فودسفارش فینگر فود

فینگر فود غذاییست که احتمالا نام آن تا به حال به گوش تان خورده است و آن را در مهمانی ها و جشن تولد ها امتحان کرده اید. این غذای محبوب جایگاه بسیار ویژه ای در سفره های جشن ها و دورهمی ها پیدا کرده است، که بعد از سفارش کیک تولد و سفارش تم تولد، نوبت به فینگر فود می رسد. برای همین تصمیم داریم تا در مورد این کوچولوی دوست داشتنی کمی صحبت کنیم

فینگر فود چیست؟

این لغت از غرب وارد شده و در واقع یک واژه ی انگلیسی است، فینگر finger یعنی انگشت و فود food یعنی غذا و اصطلاحا یعنی غذای انگشتی، یعنی غذایی که می توانید آن را با انگشتان خود بدون نیاز به قاشق و چنگال و خیلی سریع و براحتی میل نمود.

مزایای فینگر فود

علت محبوبیت این کوچولوی دوست داشتنی این است که نیازی به گرم کردن ندارد و به صورت سرد سرو می شود، برای خوردن آن نیازی به چنگال یا قاشق نیست و بعد از اتمام مهمانی نیازی به نظافت و شستشوی ظروف نیست، تنوع بالای این محصول و جذابیت ظاهری آن نیز به محبوبیت آن افزوده است.

انواع فینگر فود

این نوع غذا از زمان تولد تاکنون رشد و توسعه ی بسیار وسیعی داشته و در حال حاضر از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. برخی از این غذاها از آن طرف مرزها وارد کشور ما شده و بسیاری از این آنها نیز ایرانی هستند و در واقع غذاهای سنتی ایرانی هستند که به این صورت در آمده اند. انواع راتا، سینی مزه،  رول، شات، ته چین ها، سالاد ها، دسر ها و بسیاری انواع دیگر همگی غذاهای انگشتی محبوب جشن تولد ها و مهمانی ها هستند


فینگر فود های جذاب برای مهمانی تولد

فینگر فود تولد این روزها تجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. امروزه با گذشت زمان و فاصله گرفتن زندگی­ هایمان از آن سادگی و بی آلایشی و به لطف شبکه­ های اجتماعی گوناگون و نیز شبکه ­های ماهواره ای، آداب و رسوم گذشته به مرور کمرنگ شده و توجه به دورهمی­ های دوستانه و مهمانی­ هایی نظیر تولد، سالگرد ازدواج و… در میان مردم افزایش یافته است و تجمل در پذیرایی جای سادگی را گرفت. این روزها برای یک مهمانی تولد به ندرت کسی دیگه آشپزی میکنه، به این دلیل تصمیم گرفتیم تا ۵ غذای جذاب برای تولد از نوع فینگر فود و فینگر فود ها را برای تولد بزرگسالان و کودکان  به شما معرفی کنیم. 

سفارش فینگر فود برای تولد

شاید به دفعات دیده اید که افراد مهمانی های خود را با سفارش فینگر فود به راحتی برگزار می کنند. شاید اصلاح فینگر فود را در مکان­های مختلف شنیده باشید، اما معنای آن را ندانید! اصطلاح فینگر فود، برگرفته از دو واژه انگلیسی Finger به معنای انگشت و Food به معنای غذا می­باشد. پس فینگرفود به معنای غذای انگشتی است. هرنوع غذایی که پس از پخت و آماده شدن بتوان آن را با دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال و تنها به وسیله دست خورد، نوعی فینگر فود است.

همه ما در مراسمات و مهمانی­ های مختلف، دیده ایم میزبان با خرید فینگر فود های خوشمزه از مهمانان پذیرایی کرده اند و ما به نوعی بارها مشغول خوردن خوشمزه­ هایی کوچک تحت عنوان فینگرفود بوده ایم. بدون آن که نامشان را بدانیم! با گذشت زمان این فینگرفودهای متنوع، جایگاه ویژه ای در مهمانی ها و مجالس به دست آوردند و زیبایی بخش سفره­ ها و میزهای پذیرایی میزبانان شدند. فینگر فود ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن­ها می­توان فینگرفود تولد را نام برد.

فینگر فود برای تولد بزرگسال

با رشد روز افزون مهمانی ­ها و از جمله جشن تولد ها در میان مردم، استفاده از فینگرفود برای تولد بزرگسال نیز بسیار رونق گرفت. برگزارکنندگان این جشن­ها با خرید فینگر فود، رنگ و لعاب خاصی را به مهمانیشان و نیز سفره پذیراییشان بخشیده اند.
شما می­توانید یکی از بهترین روزهای زندگی عزیزانتان را که همانا روز تولد اوست، با فینگرفود تولد مورد علاقه اش زیباتر کنید. همچنین می­توانید در تهیه فینگرفود تولد، سلیقه به خرج داده و تزیین فینگرفود تولد را با یک سفارش تم تولد هماهنگ کنید! در واقع شما با خرید تم تولد متناسب با علاقه ی فرد می توانید تولد را برای او هیجان انگیز تر کنید.

تنوع فینگرفودهای تولد ، به شما این امکان را می­دهد که در تهیه آن­ها، ذائقه مهمانانتان را در نظر بگیرید. اگر مهمانان شما به آن دسته از افراد تعلق دارند که طرفدار غذاهای سرد هستند، با فینگرفود تولدهایی نظیر رولت کالباس از آن­ها پذیرایی کنید.

اگر مهمانانتان جزء آن دسته از افراد هستند که مایلند غذای خود را به صورت گرم سرو کنند، با تهیه فینگرفود تولد هایی مانند پیراشکی گوشت آن­ها را خوشحال کنید. اگر فکر می­کنید که مهمانانتان طرفدار پر و پا قرص غذاهای دریایی هستند، روزشان را با تهیه فینگرفود تولد هایی همچون میگو سوخاری، زیبا تر کنید.

اما گاهی مهمانی تولد شما به صرف یک عصرانه خوشمزه است. در این صورت می ­توانید در کنار سایر پذیرایی هایتان، فینگرفود تولد میوه­ای نیز تهیه کنید. انجام این کار علاوه بر این که زیبایی دوچندانی به سفره یا میز پذیرایی شما خواهد بخشید، با سلیقه تمام مهمانانتان جور در خواهد آمد!

شما با استفاده از فینگرفود تولد ، علاوه بر طعم خوش و رنگ و لعابی به یاد ماندنی، تجربه ای متفاوت را در تولدی متفاوت برای مهمانانتان رقم خواهید زد و به زودی خواهید دید که آوازه زیبایی تولد ، خوش سلیقگی و نیز میزبانی بی نظیر شما در میان تمام دوستان و آشنایانتان شنیده خواهد شد.

فینگر فود تولد کودک

از آنجا که در تولد های کودکانه، کودکان پر از شادی و نشاط هستند و به راحتی نمی توان آن ها را مجبور کرد که در جایی ثابت بمانند تا غذا ها و خوراکی ها را بخورند، در چنین شرایطی بهترین انتخاب فینگر فود تولد کودک است. با سفارش فینگر فود تولد آن ها را مجبور به دست کشیدن از شیطنت های کودکانه شان نکنیم.

از آنجا که، کودکان عاشق خوردن خوراکی های شیرین هستند، لازم به یادآوری است که دسرهایی مانند کلوچه، شیرینی و بستنی­ هایی همچون بستنی قیفی و چوبی، که با دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال خورده می­شوند، نیز جز دسته فینگر فود ها هستند. پس اگر از این موارد نیز برای پذیرایی از مهمانان کوچولوی خود در جشن تولد استفاده کنید، فینگرفود تولدی بی نظیر برایشان مهیا نموده اید. این در حالیست که شاید هیچ کدام از مهمانان کوچک و بزرگ شما ندانند که با خوردن کلوچه ای که در دست دارند، فینگرفود میل کرده ­اند!

فینگرفود اسپرینگ رول

یک فینگر فود جذاب برای جشن تولد، اسپرینگ رول ها که دو نوع هستند، اسپرینگ رول گوشت و اسپرینگ رول مرغ. برای تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخه کرده رو با پیاز سرخ شده و ادویه های مناسب مخلوط می کنیم و در داخل خمیر یوفکا می پیچیم و بعد سرخ می کنیم. اسپرینگ رول مرغ هم به همین ترتیب تهیه می شود با این تفاوت که به جای گوشت از مرغ استفاده می کنیم.

فینگرفود کاناپ ژامبون

اگر نان تست و پنیر رو به شکل گرد قالب بزنیم و همین طور ورق های ژامپون رو هم به همین شکل قالب بزنیم و سپس به نان تست ها کمی سس مایونز بزنیم و قالب های ژامبون رو بندازیم روش و در نهایت قالب های پنیر و در آخرین لایه مجدد نان تست رو اضافه کنیم به یک کاناپ ژامبون که در واقع یک غذا تولد مناسب هست ست می رسیم.


فینگرفود تارت پیتزایی

آرد رو الک میکنیم، به آرد نمک و شکر و زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، بعد از اضافه کردن کم کم آب خمیر بدست اومده رو یک ساعتی داخل یخچال میزاریم. سپس بعد از باز کردن خمیر و قالب زدن با لیوان، مواد سرخ شده رو روش قرار می دیم و در نهایت پنیر پیتزا و آویشن. بعد از قرار دادن ۲۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه یک فینگر فود عالی برای جشن تولد مون خواهیم داشت.


فینگرفود نون و پنیر و گردو

خیلی جالبه که بدونید این غذا که در حقیقت همون نون و پنیر خودمونه به صورت فینگرفودی بسیار طرفدار داره و اولین غذایی هست که روی میز تولد تموم میشه. ترکیب پنیر خامه ای، کشمش و گردو و مقداری نعناع و سپس مالیدن اون روی نان تست های برش خورده به شکل مربع، برای شما یک غذای نوستالژی باحال برای مهمونی تون ترتیب میده.


دسر فینگر تارت توت فرنگی

یک دسر محبوب و جذاب برای میز شام تولد، که از قرار دادن توت فرنگی های برش خورده از طول قرار داده شده داخل ظرف نونی و پر شده با خمیر فیل آماده بدست می آید. پیشنهاد می کنیم این دسر خوشمزه رو برای چشم نواز میز پذیرایی تون از دست ندهید.

 

 

فینگر فود ساده و کم هزینه

همه ما به خوبی آگاهیم که هر مراسمی ساز و کار خاص خود را می طلبد. بدون شک جشن تولد نیز قاعده مستثنی نیستند. در چنین مراسمی که بساط شادی و پایکوبی بر پاست، نمی ­توان از بحث مهم پذیرایی چشم پوشی کرد. اما تهیه غذا هایی آنچنانی، علاوه بر صرف هزینه زیاد، وقت زیادی از میزبان در آشپزخانه و هنگام پخت و پز های طولانی می­گیرد و این اصلا خوشایند نیست. فینگرفود تولد به میزبان این امکان را می­دهد که در مدت زمانی کوتاه، انواع متعددی غذای انگشتی خوشمزه تهیه کند. بدون آن­که نیاز باشد هزینه زیادی بابت مواد اولیه پرداخت کند و یا ساعت ­ها به خرید بپردازد.

فینگر فود تولد ارزان

اگر ساکن تهران و یا کرج هستید و برای مهمانی ها و جشن تولد های پیش روی خود قصد خرید فینگر فود ارزان را دارید، با خیالی آسوده به دنکوک اعتماد کنید و سفارش فینگر خود را به ما بسپارید و جشنی خاطره انگیز را برای خود و مهمانانتان رقم بزنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.