فینگر فود چیست؟
0
فینگر فود

فینگر فود چیست ؟

در پاسخ به سوال فینگر فود چیست ، می توان گفت فینگر فود به هرگونه غذایی گفته می­شود که پس از پخت، به راحتی با دست قابل خوردن است و برای سرو آن به استفاده از وسایلی همچون قاشق و چنگال نیازی نیست. این غذاهای خوشمزه و لقمه ای در بسیاری از مهمانی ­ها همچون دورهمی ­های دوستانه و نیز تولدها و دیگرجشن­ها استفاده می­شوند و از انواع آن می­توان فینگر فود های سرد، گرم، میوه­ای و دریایی را نام برد.

فینگر فود و انواع آن

فینگر فود (finger food) یا در اصطلاح فارسی لقمک، به دسته ای از غذاها اطلاق می­شود که نحوه پختشان به­ گونه ای است که پس از آماده شدن می­توان آن­ها را با دست خورد. این در حالیست که برای خوردن دیگر غذاها وسایلی همچون، قاشق، چنگال، چاقو و یا کارد و چنگال لازم است. فینگر فود معمولا باید به اندازه­ای باشد که به یک­باره خورده شود. اکثر غذاهای خیابانی جزء فینگر فودها محسوب می­شوند.

قطعات کوچک گوشت، رول­های سوسیس، سوسیس سیخی، سیخ پنیر و زیتون، سمبوسه و هرنوع غذایی که با دست خورده می­شود، در دسته فینگر فود ها قرار می­گیرند.

لازم به یادآوری است که اغلب دسرهای موجود همچون شیرینی، کلوچه و بستنی­هایی همچون بستنی قیفی یا چوبی هم با دست و بدون دخالت وسایلی چون قاشق و چنگال خورده می­شوند، ولی جزء فینگرفودها محسوب نمی­شوند.

در بسیاری از کشورهای اروپایی، فینگرفود را پیش از غذای اصلی و تحت عنوان پی غذا میل می­کنند. گفتنی است که از فینگرفودهای گرم به عنوان غذای اصلی و از فینگرفودهای سرد به عنوان پیش غذا استفاده می­گردد. فینگرفودها به دلیل ظاهر زیبا، تنوع و ارزانیشان اغلب برای استفاده در جشن­هایی همچون جشن تولد، جشن نامزدی و حتی جشن عروسی و مهمانی­های دوستانه مورد استفاده قرار می­گیرند.

با دنکوک همراه باشید …

امروزه استفاده از فینگرفودها در اکثر مراسمات به چشم می­خورد و رشد بسیار سریعی داشته است. به گونه ای که روز شانزدهم ژوئن مصادف با ۲۶ خرداد را روز جهانی غذاهای فینگرفودی نام­گذاری کرده اند.

وجود فینگرفودهای ساده، رنگارنگ، کم حجم و از همه مهم تر کم هزینه، به میز پذیرایی شما در مهمانی هایتان، آراستگی و جلوه ای دو چندان می­بخشد. در تهیه فینگرفودها می­توان خلاقیت به خرج داد و با اندکی سلیقه از مواد غذایی موجود در خانه، فینگرفودی بی نظیر پخت. بنابراین با کمی ذوق و سلیقه می­توان از بسیاری غذاها، فینگرفود درست کرد. یکی از مزیت­های پذیرایی با فینگر فود اندازه کوچک این غذا است که باعث می­شود میزبان با انتخاب ترکیب­های مختلف، لذت چشیدن طعم­های گوناگونی را به مهمان هایش هدیه دهد.

فینگرفود میوه ­ای

گفتنی است که نوعی از فینگرفود تحت عنوان فینگر فود میوه ای وجود دارد که نسبت به سایر فینگرفودها سالم­تر بوده و می­تواند جایگزین مناسبی برای گزینه­های مضر حاضر در میز پذیرائیتان باشد.

اگر میخواهید میز پذیرایی رویایی و جذابی همراه با خوراکی­های خوشمزه، متنوع و در عین حال سالم داشته باشید، استفاده از فینگرفود میوه­ای را به شما پیشنهاد می­کنیم. برای تهیه فینگرفود میوه­ای، میوه­های دانه­ای و کوچک مانند انگور، توت فرنگی، بلوبری و تکه­های کوچک شده میوه های دیگر را به سیخ چوبی بکشید.

با این روش شما ضمن پذیرایی بی نظیر و منحصر به فرد از مهمانانتان، به سلامتی آن­ ها نیز اهمیت داده و خاطره ای به یاد ماندنی را برایشان رقم زده اید!

 

فینگر فود میوه

 

فینگرفود سرد

قابل یادآوری است که نوعی از فینگرفود وجود دارد که سرد سرو می­شود. برای تهیه این نوع، نیازی به پخت و پز روی اجاق گاز نیست و به این ترتیب شما می­توانید در وقتتان صرفه­جویی کنید و به امور دیگر جشنتان بپردازید.

از دیگر خوبی­های این نوع فینگرفود این است که میزبان می­تواند قبل از آمدن مهمان­ها آن را حاضر کرده و در یخچال نگه­داری کند. نوع سرد فینگرفود به دلیل ماندگاری بیشتر و خوردن آسان­تر، پر طرفدارتر بوده و ودارای کاربرد بیشتری در مهمانی­ها و مجالس می­باشد.

از جمله این فینگرفودهای سرد و لذیذ می­توان به فینگر سبزیجات و پنیر، رول کالباس، نان مغزدار، فینگرالویه و مانند این­ها اشاره کرد.

 

فینگر فود سرد

فینگرفود گرم

این نوع غذاها، برخلاف فینگرفودهای سرد، باید روی حرارت پخته شوند. ماده اولیه مورد استفاده در بیشتر فینگرفودهای گرم، گوشت و مرغ می­باشد. از جمله فینگرفودهای گرم می­توان دلمه، فینگرکوکو، اردور مرغ و قارچ و فینگرفود سیب زمینی را نام برد.

 

فینگر فود گرم

فینگرفود دریایی

این نوع فینگرفود از انواع سوشی، ماهی و میگو تهیه می­شود. فینگرفودهای دریایی در عین خوشمزگی طرفداران خاص خود را دارند و گاه با سلیقه برخی مهمان­ها جور در نمی­آیند پس بهتر است پیش از تهیه آن­ها با ذائقه مهمانانتان آشنایی پیدا کنید!

شاید این سوال ساده ذهنتان را مشغول کند که فینگرفودها مناسب استفاده در چه مجالسی هستند؟!

در مراسماتی مانند جشن تولدها، مهمانی های دوستانه، مهمانی­های دانشجویی شلوغ، جشن فارغ التحصیلی، مهمانی سالگرد ازدواج و … که میزبان وقت کافی به منظور پخت غذا برای تعداد زیادی مهمان ندارد، استفاده از این غذاهای لقمه­ای و جالب بسیار توصیه می­شود.

 

 جهت مشاهده و سفارش فینگر فود کلیک کنید.
و یا جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید هم اکنون با کارشناسان دنکوک تماس بگیرید

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X